Har du ikke så mange kunder i butikken din som du skulle ønske? Ta det helt med ro, det gjelder ikke bare deg. Det spiller ingen rolle om du selger biler, blomster eller klær. Så lenge du har en fysisk butikk så har vi løsninger for deg som kun vil ta noen minutter av din tid. Nedenfor kan du lese 5 enkle tips om hvordan du kan få flere kunder i din butikk.
Tips 1. Hvordan bruke Google Adwords for å flere kunder i butikken
Google Adwords er en av de mest effektive måtene å annonsere virksomheten din på. Under vil du finne fem kreative måter å bruke Google Adwords på for hvordan du kan få flere kunder i butikken din.
1) Lag en Google Adwords-kampanje som retter seg mot folk som leter etter en bestemt type produkt
2) Bruk Google Adwords til å promotere et arrangement eller tilbud som du arrangerer i butikken din
3) Bruk Google Adwords for å øke besøket i butikken din ved å lage en stedsspesifikk annonse
4) Bruk Google Adwords for SEO-formål
5) Generer potensielle kunder ved hjelp av Google-annonser
Hvis du bruker noen av disse metodene vil det hjelpe deg å få flere kunder i butikken din. Har du ikke tid eller nok kunnskap om Google Adwords, så kan du gå til Marketin som hjelper deg med Google-annonsering.
Det kan lønne seg å ta et raskt forbrukslån for å investere i annonsering dersom du er trygg på at du kjapt kan tilbakebetale beløpet uten at det blir et problem. På denne måten kan du finansiere Google-annonsering for din bedrift, uten å ha pengene til det nå.
Tips 2. Hvordan få flere kunder i butikken din ved bruk av Facebook
Ved hjelp av Facebook kan bedrifter få flere kunder i butikken sin. Dette er ved bruk av Facebook-annonser som er kostnadseffektive og lar bedrifter målrette mot ønsket kundegruppe.
For å få flere kunder i butikken din må du lage en Facebook-annonse med et overbevisende tilbud som er relevant for ditt produkt eller tjeneste. Du må også lage en plan som vil hjelpe deg å nå de rette personene til rett tid.
Når du lager annonsen din bør du også sørge for at den har en tydelig oppfordring til handling, og har et bilde eller en video som viser hvordan produktet ditt ser ut. Det øker sjansen for at kunder blir fristet av å kjøpe dine produkter eller tjenester.
Tips 3. Bestill på nett og hent i butikk
Vi lever i en verden der internett har gjort det enklere enn noen gang å bestille på nett og hente i butikk.
Det er mange fordeler med dette som du kan dra nytte av. For eksempel er det ingen grunn til å gå til kjøpesenteret og bruke timer på å lete etter produkter. Da kan du legge til rette for at dine kunder kan bestille ønsket produkt på egen nettside og hente i butikk. Man får kunder i butikken samtidig som man øker sjansen for mersalg.
Ved å bruke nye markedsføringsteknikker og strategier handler forbrukere oftere i fortrukne butikker. De kommer også i butikken samtidig som de nyter opplevelsen av å få god service for butikkmedarbeidere. Dette fører også til økt salg og får flere kunder i butikken.
Tips 4. Du må ha en god nettside for å flere kunder i butikken din
Det viktigste for en bedrift er å ha en nettside som tiltrekker kunder. Hvis du ikke har en fin nettside, er det vanskelig å konkurrere i markedet. Nettstedet må være attraktivt og enkelt å navigere. Nettsiden burde også være engasjerende og informativt for kunden. Har du en fin nettside så øker sjansen for å få flere kunder i butikken din.
Nettstedet copywritershaven.com er en ressurs for tekstforfattere på alle nivåer og bakgrunner. Den gir kreativt innhold, verktøy og markedsføringsstrategier for å hjelpe deg med å vokse virksomheten din. Nettstedet inneholder også artikler og emner om hvordan du få flere kunder i butikken din. På nettsiden kan du også finne frilansarbeidere til å hjelpe deg.
Et lite tips er å bruke nettstedsanalyse for å finne ut hvor kundene dine på nett kommer fra og hva de ser etter. Nettstedsanalyse gir verdifull informasjon som hjelper deg med hvordan du kan forbedre din markedsføringsstrategi, øke salget og maksimere fortjenesten.
Tips 5. Oppdater din profil på Google-bedriftsprofil
Google-bedriftsprofil er et markedsføringsverktøy som lar deg vise frem bedriftens informasjon, produkter og tjenester på Google.
Bedriftsprofilen din på Google viser kundene dine ting som:
- Bedriftens besøksadresse
- Bedriftens kontaktinformasjon
- Bedriftens nettadresse
- Lenker til bedriftens sosiale medier
- Åpningstider til butikken
På denne måten kan din bedrift lettere bli synlig på Google og det vil være større sjanse for at kunder blir klar over din butikk. Gjør du et godt arbeid med å fylle ut informasjon om din butikk på Google, så er de mer interessert i å vise frem din butikk på nett. Det øverste punktet “Bedriftens besøksadresse” sier noe om hvor din butikk er plassert, og ettersom du er interessert i å flere kunder i butikken din så vil det være en kjempefordel å ha den informasjonen tilgjengelig.
Nå har du 5 gode tips om hvordan du kan få flere kunder i butikken din. Bruk de tipsene som er mest relevant for deg og lykke til.