En Dybdeblikk på Aleksander Sæterstøl sin Jobbreise – Fra Reality-Stjerne til Suksessfull Gründer

En Dybdeblikk på Aleksander Sæterstøl sin Jobbreise - Fra Reality-Stjerne til Suksessfull Gründer

Innholdsfortegnelse

Innledning

Aleksander Sæterstøl har sikkert de fleste hørt navnet til – enten i samtale, på TV, eller over sosiale medier- men mange kjenner nok ikke hele historien. Fra hans oppvekst i Drammen til hans mange karrierevalg, det er mye å lære om Sæterstøl. I denne artikkelen dykker vi dypt inn i detaljene om Aleksander Sæterstøl jobb og hans enestående karrierevei.
En Dybdeblikk på Aleksander Sæterstøl sin Jobbreise - Fra Reality-Stjerne til Suksessfull Gründer

Bakgrunnen til Aleksander Sæterstøl

Sæterstøl hadde en ganske normal oppvekst i Drammen. Utdanningsbakgrunnen hans, mens han var allment interessert i forretningsstudier, tydet ingen på at vi snart skulle se ham på våre TV-skjermer og i sosiale medier.

Aleksander Sæterstøl sin Reality-TV Karriere

Hans inntog i den norske reality-TV scenen med Paradise Hotel i 2016 endret alt. Den utypiske deltageren, med hans kombinasjon av et skarp hode og en gemyttlig personlighet, vakte oppsikt og skapte uforutsigbarhet som var forfriskende i det begrensede reality-TV universet.

Sæterstøl etter Paradise Hotel

Deltakelsen i Paradise Hotel åpnet dører og han deltok i en rekke andre reality-TV-programmer. Men det var også begrensende, da det ofte typekasselte Sæterstøl som kun en reality-stjerne.
En Dybdeblikk på Aleksander Sæterstøl sin Jobbreise - Fra Reality-Stjerne til Suksessfull Gründer

Aleksander Sæterstøl som Gründer

Til tross for reality-suksess, var Sæterstøl i hjertet sin en entreprenør. Hans første forretningsprosjekt var en kleskolleksjon med navnet ALEXANDER THE GREAT, som brukte hans reality-TV berømmelse for å bygge et marked.

Aleksander Sæterstøl sin Karriere som Modell

Med reality-TV-berømmelse og hans naturlige utseende, var det naturlig for Aleksander Sæterstøl å utforske modellarbeid. Han har jobbet med flere norske og internasjonale merker, inkludert Balmain og Louis Vuitton.
En Dybdeblikk på Aleksander Sæterstøl sin Jobbreise - Fra Reality-Stjerne til Suksessfull Gründer

Aleksander Sæterstøl som Influencer

Sosiale medier var et naturlig skritt for Sæterstøl å ta sin karriere til neste nivå. Med over 70.000 følgere på Instagram og et lojalt publikum, har han vært en ettertraktet merkepartner for alt fra klesmerker til treningsutstyr og kosttilskudd.

Aleksander Sæterstøl sitt Syn på Arbeidslivet

I et intervju, uttrykket Sæterstøl sin filosofi om arbeid som, jeg ønsker å lage noe jeg kan være stolt av, og noe som gir meg friheten til å leve det livet jeg ønsker.

Konklusjon

Suksessen til Aleksander Sæterstøl demonstrerer hvordan det handler om å ta sjanser, være modig og brenne for sine lidenskaper, uansett hvilken jobb eller karriere man er i. Vi ser fram til å se hva fremtiden bringer for den stadig-kreative Sæterstøl.Nøkkelord: